sunnuntai 1. syyskuuta 2013
Viime päivityksessä kerroin, että aion seuraavaksi kertoa Turku reissustani.
Isosiskoni Marianne asuu Turussa, käyn siellä n. 1-3 kertaa vuodessa. Heinäkuun lopulla päätin mennä sinne viikonlopuksi. Mitään suurempia suunnitelmia ei ollut mitä tekisimme, mutta tulihan tuota tehtyä vaikka mitä mukavaa siskon kanssa!

Seuraavat kuvat ovat ensimmäiseltä päivältä. Friday. Lähdin perjantaina aikaisin junalla ensin Jyväskylään, josta matka sitten jatkui Onnibussilla kohti Turkua. Matka oli pitkä, mutta tosiaan sen arvoista.(Halvemmallakin pääsin) Turkuun on aina ihana mennä ja yhtä haikeaa joka kerta sieltä myös lähteä.

Ravintolalaivoja Jokivarressa.

Italialaista jäätelöä Jokirannalla! Makuna ananas ja Hazzelpähkinä. (Muistaakseni.)

Syötiin siskon kanssa molemmat ensimmäistä kertaa sushia sushiravintolassa!
Oli ihan hyvää ja kyllä nälkäkin noilla lähti!

Illan päätteeksi Marianne valmisti Mansikka Margaritan. NAM!

Second Day. Saturday.

Jokivarren rannalla nauttimassa siskon seurasta, auringosta ja herneistä. <3

Turku Lookkini. Ihastuin siskon hellehattuun, yritettiin löytää minullekin samanlaista
Turun torilta, mutta ei löytynyt. Sainpa onneksi lainata hattua helteellä.

Pehmikset Jokivarrella.

Tutustuttiin myös vesipyssy kokoelmaan.

Löysin kirpputorilta tällaisen hellemekon! Tällä lookilla kohti lauantaipäivän kohokohtaa, Jukuparkkia!
Päivä sattui olemaan onneksi hyvin helteinen ja kuuma, vesiliukumäet virkistivät hyvin!
Iltalipulla mentiin, joka maksoi 15e.

Jukupark.

Kaikista pahin ja PARAS vesiliukumäki. Yhtäkkiä tulee äkkijyrkkä pudotusmäki joka myös tuntuu mahassa! Mentiin tämä ihan ensimmäisenä, ja ainakin kolme kertaa illan aikana.

Siskon valmistama appelsiini drinkki.

Myöhään yöllä nautin tällaisen soijahampurilaisen sellaisesta paikasta kuin VEGEMESTA. Kyllä maistui
Tämän jälkeen menimme Turun klubille katsomaan KivesKiveksen keikkaa. Vaikka väsytti siinä vaiheessa iltaa, oli kiva nähdä silti KivesKives!

The Last Day...
Viimeisenä päivänä nukuimme pitkään, menimme kävelylle ja venyttelimme ihanan niittykummun luona. Söimme pitsaa siskon asunnon lähellä olevassa pizzeriassa ja teimme ennen lähtöäni lettuja.

Päivän kruunasi ranta, jossa kerkesimme olla tunnin. Uimme ja otimme aurinkoa minkä ehdimme. Mieleni taisi jäädä sinne rannalle, en olisi millään halunnut lähteä Turusta ja rannalta kohti Varkautta..

Viimeinen päivä oli vaikea että haikea. Viikonloppu meni liian nopeasti ja vietin niin ihanaa aikaa siskon kanssa että olisin halunnut jäädä sinne. Junamatka kului hitaasti, sillä olin niin surullinen lähdöstä. Varkaudessa minua muistuttaa vain äiti ja sain Turun reissun aikana unohtamaan kaikki ikävät tapahtumat. Hirvittävin junamatka ikinä.

Suunnitelmissa on syksyllä mennä jopa viikoksi Turkuun, sillä tällä hetkellä olen työtön työnhakija.  Jälleen. Tällä kertaa se tuntuu erittäin hyvältä, en jaksa keskittyä tällä hetkellä mihinkään töihin, saati miettiä tulevaisuuttani. Opiskelisinko vielä joskus lisää media-alaa vai jotain muuta, vai mitä teen. Katsotaan mitä keksitään, mutta kaikki ajallaan. Nyt täytyy hoitaa muutamia Wanuvan asioita, sillä vuoden lopulla minut viimeistään PAKKOEROTETAAN. Ikä tulee vastaan, olenkohan jo seitsemän vuotta ollutkin jo Wanuvan toiminnassa..? Ei pysty muistamaan.

Lisäksi suunnitelmissa on lähteä Tukholmaan tapaamaan mummia. Toivottavasti nämä matkasuunnitelmat onnistuvat, tuntuu että tarvitsen niitä. Hetkeksi edes pois Varkaudesta.