maanantai 16. syyskuuta 2013
Kuten edellisessä päivityksessä kerroin, viikon kohokohta eli Turku koitti viimein torstaiaamuna.

Varkauden juna-asemalla. Aamu oli pilvinen ja hieman sateinen.

Matka ei alkanut niin helposti kuin odotin. Menin siis Varkauden juna-asemalle junaa odottelemaan, kunnes tuli kuulutus että juna olisi myöhässä 45 minuuttia! Tämähän tarkoitti sitä että myöhästyisin Jyväskylästä lähtevästä bussista, joka veisi minut Turkuun asti. Pienen paniikin jälkeen tuli kuitenkin kuulutus, että korvaava bussi veisi Pieksämäelle, josta matkani jatkuisi Jyväskylään junalla.

Private bussimatka Pieksämäen juna-asemalle. Minun lisäkseni oli yksi matkustaja.

Juna odotti meitä, vaikka viisi minuuttia oltiin myöhässä aikataulusta. Työntekijät bussissa että juna-asemalla olivat mukavia. Tämä on ENSIMMÄINEN kertani, kun joku juna on näin paljon myöhässä. Mutta ongelma korjattiin välittömästi ja hyvin, olen tyytyväinen. Vaikkakin tästä aiheutui turhaa jännitystä, pääsin Jyväskylään ajoissa ja ehdin Onnibussiin. Mainittakoon, että suosittelen hirmuisesti tuota Onnibussia! Maksoin Jyväskylä-Turku matkastani 8,90e (Ostin lipun ennakkoon) ja kuskit ovat aina yhtä mukavia ja iloisia. Aina on kiva matkustaa Onnibussilla, tämä oli siis toinen kertani kyseisellä vuorolla.

Bussimatkalle musiikkia & Geisha suklaanappeja.

Kun saavuin lopulta aurinkoiseen Turkuun, minua odotti Mariannen luona lämmin ruoka ja paljon lukemista ja Turun keskustan kartta! Mariannelle tuli jokaiselle päivälle jonkinlainen työmeno, joten joudun välillä käymään keskustassa ihmettelemässä itsekseni ja keksimään ajanvietettä.

Saimme saapumisiltana koiravieraan nimeltään Urho. Urho on sekarotuinen n. 6 kk ikäinen urospentu. Urho oli hoidettavana sunnuntaihin asti. Oli kyllä hyvin rauhallinen ja helppo pentu! Oli jo sisäsiisti eikä tehnyt tuhoja. Jos sitä innosti leikkimään, toki pentumaiset piirteet tulivat esille enemmän. Mutta onneksi oli vielä helposti rauhoteltavissa.

Perjantaina lähdimme siskon kanssa Samppalinnan maauimalaan. En ollut koskaan käynyt maauimalassa, vaikka rantakelikin olisi ollut mutta tämä maauimala oli viimeistä päivää auki niin pakkohan sinne oli päästä!

Pitkät ja jyrkät rappuset kohti Samppalinnan puistoa.

Turku.

Nachoja Turun Torin laidalla salsojen kera, uintiretken päätteeksi.

Illaksi Marianne teki ihanan kanakeiton! Kyllä maistui.

Lauantaina kävin itsekseni kaupungilla etsimässä syyskenkiä, tuloksetta. Budjetti kenkiin on 30e, eikä sellaisia löydy siihen hintaan, jotka kelpuuttaisin. Täytyisi varata melkein 80e niihin kenkiin jotka haluan, tällä hetkellä ei sellaiseen summaan ole kyllä varaa. Ehkä ensi syksynä..

Kauppakeskus Hansassa oli Hansamania,
jäin kuuntelemaan PistePistettä parin kappaleen ajaksi.
Lisäksi näin myös tanssiesityksiä.

PistePiste.

Illalla menimme tunnin metsälenkille, tässä kuvia lenkin varrelta.

Mehiläispesä.

Muinaisjäännös, Rautakautinen Kalmisto...

... ja postilaatikko, jonka sisällä on vieraskirja. Tottakai nimet siihen ylös.

Kuten kuvista huomaa, maisemat vaihtuivat jatkuvasti. Ilma oli hieno ja seurakin loistava.
Illaksi rauhotuimme Rölli elokuvan ääreen kynttilänvalossa.

Sunnuntaina lähdin Mariannen mukaan töihin sirkustelua seuraamaan.Opin heittämään kolmea huivia, hieman diabolon käyttöä ja ehdottomasti paras ja haastavin oli lautanen, jolle piti tikulla antaa vauhtia jotta se pyörisi nätisti tikun päällä. (Sen hienompaa nimeä en tiedä). Lapsiperheitä kävi hyvin, kokoajan oli touhua joka puolella. (Ainiin, tämä sunnuntai 15.9. oli Turun päivä!)

Leffaa palauttaessa kävelimme torin ohi ja menimme tekemään ruokaa, sillä illalla menisimme katsomaan tanssiesitystä. Saimme ilmaisliput palkkioksi koiran vahtimisesta.

Kikhernepataa.

Pesto-tomaatti-mozzarella piirakka.

Menimme siis illaksi katsomaan Utopia-kollaasia Barker-teatterille, 20 Acts From Utopia. Ensimmäisen puolen tunnin aikana tutustuimme erilaisiin videotöihin sekä pieniin esityksiin aiheeseen liittyen.

20 Acts From Utopia
Konsepti ja koreografi: Laura Koistinen
Koreografin assistentti: Saku Koistinen
Esiintyjät: Arttu Aarnio, Laura Koistinen, Saku Koistinen, Eero Vesterinen, Aino Voutilainen
Valosuunnittelu: Arttu Aarnio ja Saku Koistinen
Valosuunnittelu: Saku Koistinen
Puvustus: Laura Koistinen
Videoteokset ja valokuvat näyttämöllä: Laura ja Saku Koistinen
Videoteokset aulassa: Kimmo Alakunnas
Tuotanto: Laura Koistinen, Barker-teatteri, Zodiac

Olen tyytyväinen että lähdimme esitystä katsomaan, oli nimittäin viihdyttävä ja mieltä avartava kokemus. Monipuolisuus teki tästä kiehtovan, oli niin kaikenlaista nähtävää ja kuultavaa. Tanssiesitys kesti puoli tuntia, jonka aikana saimme maistiaiset shamppanjaa ja vaahtokarkkeja.

Illan päätteeksi menimme Mariannen kanssa katsomaan Turun päivän ilotulitusta. Oli hieno show ja ihmisiäkin oli kiitettävästi paikalla katsomassa! Loppuilta meni BB:tä katsellessa. Juuri niin. Jäin BB koukkuun heti kun tulin Turkuun, nyt odotan sitä joka ilta.

Maanantaipäivä jatkuu siivoamisella ja ehkäpä menemme kirjastoon lukemaan lehtiä. Nämä ensimmäiset päivät ovat olleet erittäin kesäisen oloisia, kesä jatkuu siis vielä! Olen Turussa perjantaihin asti, joten vielä on mukavia päiviä edessä! Oli sää mikä hyvänsä, Turussa on elämää! Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!